חרדים לגורל הזוגיות שלכם? הבריאות שלכם נפגעת

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(21302)-2

אין כמו להיות חלק ממערכת זוגית אוהבת דואגת חמה ומחבקת. בעבר כבר נאמר " לא טוב היות האדם לבדו" והנטייה שלנו היא לחיות בזוגות כדי לחלוק את חיינו עם אדם אהוב. אבל אם אתם בקשר זוגי, כדאי שתִבטחו בבן/בת הזוג שלכם, כיוון שמחקר חדש מעלה כי אנשים שנמצאים בחרדה תמידית לגורל הזוגיות שלהם ונמצאים בלחצים לאורך זמן – סובלים מפגיעה במערכת החיסון שלהם.

המחקר מצא, כי בקרב זוגות שהיו חרדים לגבי הזוגיות שלהם, נמצאו רמות גבוהות של ההורמון קוֹרטיזוֹל, המדכא את התגובה של הגוף לפציעה ולחיידקים ובמקביל רמות נמוכות של תאי T, המסייעים למערכת החיסון להילחם בזיהומים.
לדאגות האלה בסופו של דבר יש השלכות לטווח הארוך, שעלולות להשפיע לרעה על מצב הבריאות.
לא, אין לנו כוונה להגיד שאתם צריכים לנהל קשר נטול מתחים ודאגות. לכל קשר יש את העליות והמורדות שלו וזה טבעי לגמרי. הדאגות עליהן מדובר הן דאגות כרוניות שהופכות לנושא המרכזי אתו אדם קם בבוקר והולך לישון בלילה – ואז זה הופך מסוכן.

המחקר בחן 85 זוגות נשואים, בני 39 בממוצע ועקב אחריהם במשך תקופה של כ-12 שנה.  הזוגות נשאלו לגבי המתח בחיי הנישואין שלהם ומילאו שאלונים לגבי איכות השֵינה. הם גם נתנו דגימות רוק ודם על מנת לזהות את רמות תאי ה-T והקורטיזול. רוב הזוגות היו בבריאות תקינה, אך נכללו במחקר גם נשים בהריון, כאלה ששתו כמויות גדולות של אלכוהול או קפה וכאלה שסבלו ממחלות המשפיעות על המערכת החיסונית.

כאמור, התוצאות הראו עליה של כ-11% בייצור הקורטיזול אצל זוגות שסבלו ממתח בנישואיהם לעומת אלה שרמת המתח שלהם הייתה נמוכה. במקביל, ייצור תאי ה-T אצל זוגות שסבלו ממתח היה נמוך בכ-11-22% מזוגות אצלם רמת המתח הייתה נמוכה. המחקר לא יכול היה להוכיח קשר סיבה-תוצאה בין הדברים, אך הקשר הסטטיסטי היה מובהק. המחקר גם לא בחן את ההשפעה של הלחץ על שיעור התחלואה בקרב הזוגות, אך מחקרים קודמים שנערכו בעבר מצאו קשר בין הדברים.

עד שמחקרים נוספים ישפכו עוד אור על הנושא, ממליצים החוקרים להשתדל ככל הניתן לשחרר לחצים, אם זה באמצעות יוגה, מדיטציה, או כל דרך אחרת שיכולה להועיל.

לקריאה נוספת:

http://www.webmd.com/sex-relationships/news/20130222/relationship-worries-can-make-you-sick