חמים וטעים

מרק חם. אפשר לשלב בו מגוון ירקות וקטניות

הוא כבר כאן – החורף. והסגריריות שבחוץ ממש מזמינה אותנו להישאר בבית ולהתפנק עם מרק חם. הדיאטנית מאירה אסייג משתפת אותנו בטיפים לחורף חם, טעים ובריא

בתקופת החורף אנו מרגישים צמאים פחות, ולכן אנו נוטים לשתות פחות. חשוב מאוד, במיוחד בתקופה זו, להרבות בשתייה – ורצוי שתייה ללא סוכר. אפשר לשתות מים, משקאות דיאט, תה וקפה ללא סוכר וחליטות צמחים ללא סוכר או עם ממתיק מלאכותי. לא כדאי לשתות מיץ פירות, גם אם הוא טבעי, כיוון שהמיץ מכיל בעיקר סוכר פרי, ואילו הסיבים נזרקים. עדיף לאכול את הפרי כמות שהוא, וכך אנו נהנים גם מהסיבים שבו.

מזג האוויר הקריר אידאלי למרק חם, שבו אפשר לשלב מגוון ירקות וקטניות. למדו להכין ציר ירקות, והוא יוכל לשמש אתכם במקום אבקת המרק לתיבול. כך יהיה האוכל טעים יותר ודל במלח. את הציר מכינים מבישול של מגוון ירקות ועשבי תיבול במים. לאחר מכן מוציאים את הירקות וממשיכים להרתיח את המים שנשארו עד לצמצום הנוזל. כאשר הנוזל מתקרר, אפשר להקפיא אותו, לשמור ולהשתמש בעתיד.

בישול קטניות מתאים מאוד לחורף. הקטניות עשירות בחלבון ויכולות לשמש תחליף למנת בשר. הן עשירות בברזל, בסידן ובסיבים וכדאי לשלבן במרקים או בתבשילים עם דגנים מלאים כמו אורז וקינואה.

אידוי היא שיטת בישול נוספת המתאימה מאוד לחורף. אפשר לאדות ירקות, עופות ודגים. טעם המזון נשמר להפליא ואנו שוב חוסכים במרכיבים מיותרים – הפעם שמן ושומן.