מה כבר נגמר? כך תחזרו לשגרה אחרי החגים

אישה נמתחת בעבודה

קחו נשימה עמוקה, התמתחו ותתעוררו ליום חדש: החופש נגמר והגיע הזמן לחזור לשגרה! אז עד החג הבא, הנה כמה טיפים שיחזירו אתכם לתלם

1. קחו נשימה: קחו לכם כמה נשימות עמוקות והחדירו חמצן לגוף: במשך דקה קחו עשר נשימות איטיות, אשר יעזרו לכם להרגיש מלאי אנרגיה ומרוכזים יותר.

2. חזרו לשגרה של פעילות גופנית: חופשה ארוכה לעתים פוגעת בשגרת הפעילות הגופנית. אם הפסקתם את שגרת הפעילות הגופנית או טרם התחלתם בשגרה מעין זו, זה הזמן להתחלה הדרגתית של פעילות גופנית, אשר תעזור לתנועת הדם ולבניית האנרגיה בגופכם. כדי לעשות זאת כדאי ליצור פעולות אשר יעודדו אתכם ליצור שגרה קבועה של פעילות: אפשר להצטרף לחוג התעמלות, לקבוצת הליכה או "להכין את השטח מראש" למשל, להניח את נעלי הספורט ליד המיטה, או לפרוש מזרון יוגה בסלון. הקפידו כי כל אימון כושר ימשך לפחות 45 דקות.

3. הקפידו לאכול לפחות 3 ארוחות: ביום בוקר, צהריים וערב, וביניהן ארוחות ביניים כמידת הצורך. שמירה על הסדר הזה יעזור לפזר את הערפל סביב מטלות היום. לתוך אותה מסגרת של תזונה הכניסו לאט לאט שינויים נוספים הרלוונטיים עבורכם. ניתן גם להיעזר בדיאטנ/ית או להירשם לסדנת. תזונה נכונה.

4. שתו מים: קחו איתכם בקבוק מים לעבודה, מלאו אותו בבוקר ושתו מים לאורך היום. מחסור בשתייה יכול להוביל לעייפות ולמצבים של חוסר ריכוז. לפעמים כל מה שצריך זה כוס מים אחת כדי להרגיש רעננים יותר.

5. הקפידו על תזונה מאוזנת: אחרי ארוחות החג הגדולות, חזרו לתזונה השגרתית שלכם. במהלך יום העבודה או כשאנחנו עסוקים אנו פשוט שוכחים לאכול, ופעמים רבות תחושת עייפות יכולה להעיד על רעב. במקרים אלו כדאי לאכול ארוחה קטנה בכל 3-2 שעות. כמו כן, מומלץ להימנע מאכילה מוגברת של סוכר אשר מתפרק בגוף במהירות, יוצר עלייה מהירה של אנרגיה שגם דועכת במהירות ויוצרת עייפות. אם בכל זאת מתחשק לכם משהו מתוק, כדאי לאזן את הסוכר עם אגוזי מלך או שקדים למשל, המאיטים את ספיגתו ואת ירידת האנרגיה הפתאומית.

6. כמה מילים לסיום: הקושי "לנחות" ולחזור מחופשה הוא אינו דבר רע. להיפך, זהו סימן לכך שעשיתם עבודה טובה בהתנתקות מהעבודה ואפשרתם לעצמכם למלא את המצברים.

7. והכי חשוב: אל תעמיסו! אם ננסה לבצע עשרה שינויים בבת אחת, הסיכוי להצליח קטן.

שתהיה חזרה לשגרה קלה!