זוגיות ברשת

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(19850)3

פעם בני זוג היו מכירים בצבא, בתיכון או בשכונה. כבר זמן רב שזה לא כך. היום הרשת היא הזירה להתאהבות. עדיין יש רומנטיקה?

אין ספק שאנחנו חיים בעידן שבו לאינטרנט תפקיד גדול ומכריע בכל תחומי החיים שלנו. שעות העבודה הרבות, העומס והשפע בשילוב עם האפליקציות החדשות והרשתות החברתיות משנים גם את התחום הרומנטי. מומחים באתר WedMD מספרים כיצד האהבה המודרנית נראית:

הגלובליזציה, האינטרנט והעובדה שאנשים מתמסרים לקריירות ועושים לילות כימים במשרד או בנסיעות עסקים, הולידה את הזוגיות בשלט רחוק. בארצות הברית, למשל, מספר הנישואים המתנהלים בשלט רחוק עלה ב-23% בין שנת 2000 ל-2005 ל-3.6 מיליון זוגות. זוגות אמריקנים נשואים מנהלים שגרת חיים זוגית במרחק מאות קילומטרים זה מזה. לפעמים המרחק ביניהם חוצה ארצות ויבשות והם נפגשים בסוף השבוע או אפילו כל כמה חודשים.

פרופיל הזוגיות בשלט רחוק מתאפיין בדרך כלל בשני בני זוג אקדמאים בעלי משרות טובות שאוהבים מאוד את עבודתם, לפעמים אפילו יותר משהם אוהבים את בן זוגם. אפשרות נוספת היא שאחד מבני הזוג עובר להתגורר רחוק מביתו וממשפחתו בעקבות קבלת הצעת עבודה אטרקטיבית שאי-אפשר לסרב לה.

גם העלייה במספר ההיכרויות דרך האינטרנט יוצרת מערכות יחסים המתנהלות בשלט רחוק. אך אליה וקוץ בה. אף שלפעמים נישואים בשלט רחוק נראים מפתים, למצב זה חסרונות רבים: אי-יכולת לקיים קשר אינטימי אמיתי, חוסר בנוכחות פיזית וחשש מתמיד מפני הפרת האמון ובגידות. וכמובן אם יש ילדים בתמונה, הנטל לגידולם נופל על אחד מבני הזוג.

יש תרבויות ומסורות שבהן הנישואים נקבעים בשידוך מראש, אך גם כאן הפכה רשת האינטרנט ל גורם מסייע במציאת בני זוג מתאימים. יכולת הפילוח וההתאמה מאפשרת למחפשים להגיע לאנשים העונים על הקריטריונים שלהם לפעמים בצורה טובה יותר מהשדכן המסורתי. מקובל כיום שהורים יחפשו שידוך לילדים שלהם באינטרנט וברשת פועלים אתרים רבים המציעים שירותי היכרויות לאוכלוסיות ממוקדות ומפולחות.