זה לא הגיל זה התרגיל – מיניות בגיל השלישי

22805-Blog-Photo-NEW_Dor-3-(21817)-3

מחקרים בשנים האחרונות מצאו כי אין ספק לגבי העובדה שגם בגיל השלישי זוגות מקיימים יחסי מין. גם לתוך שנות ה60 וה-70 לחייהם בני זוג ממשיכים לשמור על להבת התשוקה וחולקים חוויות מיניות. אך בגיל הזה על אף ההנאה שבחוויה זו, יש גם קשיים לא מעטים שמתלווים אליה.

מקרה אחד לדוגמא היה של זוג, שהאישה רצתה את זה בתדירות גבוהה יותר מהבעל. האישה חשה שבן זוגה לא נמשך אליה, בעוד שהוא הרגיש מתוסכל בשל העובדה שהוא אינו יכול לספק אותה והליבידו שלו כבר לא כמו שהיה בעבר.

הקשיים עמם מתמודדים אנשים בגיל מבוגר נגזרים לעיתים מהתרופות אותם הם נוטלים. חלק מהתרופות פוגעות בזיקפה וגם בחשק המיני. גם שינויים הורמונאליים, אצל גברים ונשים כאחת, גורמים לתופעות כאלה. פגיעה עצבית יכולה לפגוע בזקפה אצל גברים וירידה ברמות האסטרוגן יכולות לגרום לנרתיק האישה להתייבש, דבר שעלול לגרום לכאב ולהקשות על האקט.

בתחום הרגשי, קושי במערכת היחסים, אשר מתבשל לאורך זמן, או בושה שאחד מבני הזוג חש לגבי גופו המזדקן, עלול להעיב על התשוקה. בנוסף, כל אחד מבני הזוג עלולים לחוש בפגיעה בחיי המין כאשר בן הזוג הינו חסר אונים בעקבות מחלה או פציעה.

רבים מהמבוגרים לא פונים לייעוץ בתחום, אולי כי חונכו לכך שלא מדברים על נושאים כאלה.
אך שמירה על חיי מין בריאים ותקינים גם בגיל מבוגר יכולה מלבד ההנאה שבה, לאפשר לשמור על זרימת הדם ובריאות איברי המין.

כיום הרפואה מעמידה לרשות המבוגרים שלל פתרונות ותרופות שיכולות להכניס התרגשות מחודשת למיטה. קיימות תרופות לשימור הזקפה, תרופות ותכשירים להשבת הלחות לנרתיק ותוספות טסטוסטרון היכולות לסייע לזוגות שמעוניינים להמשיך ולשמר את הלהבה.
מומלץ, אם כך, להיוועץ באיש מקצוע רפואי מתאים. סקסולוג גם יכול לייעץ ולתת רעיונות שונים לגיוון הפעילות המינית ותחזיר את ההתרגשות אל הזוג.
אין ספק שמין משפר את איכות החיים וההנאה מהם ואין סיבה שההגעה לגיל מבוגר תפסיק הנאה זו.

לקריאה נוספת:

http://www.webmd.com/sex-relationships/features/sex-in-the-senior-years