השנה שומרים על הבריאות!

22805-Blog-Photo-NEW_Bari-(21426)-4

כל ראש שנה מחדש אנחנו פותחים דף חלק עם הבטחות וציפיות חדשות כדי ש"יפה וטובה תהא השנה אשר מתחילה לה היום". רבים מבטיחים לעצמם הבטחות באווירה חגיגית, שהשנה הם ירדו את הX- קילו שצברו בשנה החולפת, או שיתחילו לעשות ג'וגינג יום יום, אבל הבטחות לחוד ומעשים לחוד והם מוצאים את עצמם מסיימים את השנה מאוכזבים וחסרי מוטיבציה.

האמת שרובנו לא זקוקים למהפכות גדולות. אפשר להשלים גם עם קילו או שניים עודפים ובלבד שנשמור על אורח חיים בריא ופעיל ותזונה מאוזנת.

צעדים קטנים ומדודים שדורשים מעט תשומת לב ויישום יומיומי מאפשרים לנו לשמור על שגרה ולאחר זמן מה לראות שיפור הדרגתי בבריאות הכללית, כך נרגיש מסופקים על כך שעמדנו במטרותינו ושיפרנו את אורח החיים באופן מוחשי. קבלו כמה צעדים פשוטים שניתן להתחיל מהם:

פחות כוס קפה אחת ביום – לא חובה לוותר על הקפה לחלוטין, אבל שימו לב למינונים. מצאו את כוס הקפה הכי לא חיונית ביום ופשוט ותרו עליה.

שתו עוד כוס מים – זוכרים את כוס הקפה שהורדנו קודם? החליפו אותה בכוס מים.
המים הם מצרך חיוני לבריאותינו. שתייה לא מספקת עשויה לגרום לכאבי ראש, עייפות, ואפילו הפרעות בעיכול ותופעות אחרות.

לחם מלא ואורז מלא במקום אורז לבן – פחמימות הם מרכיב חשוב בתזונה היומית. ככל שנקפיד על מזונות המכילים פחממות מורכבות ובחלק המקרים גם סיבים תזונתיים, נזכה לזמן ארוך יותר של תחושת שובע אחרי כל ארוחה.

קטניות במקום בשר פעם בשבוע – פרט לערכים החיובים בבשר, כמו חלבון מלא, אכילה מרובה של בשר מביאה גם לעליה בשומנים המזיקים בדם וסיכון מוגבר לתחלואת לב. אין צורך בחלבון ממקור בשרי בכל יום. ישנם גם הרכבי מזונות כמו מג'דרה או חומוס וטחינה, שיתנו את הכמות היומית של חלבון מלא לגוף ואף יגוונו את התפריט ויפחיתו את השומנים הרוויים בתזונה.

200 צעדים? קטן עליכם. בריאות טובה מחייבת תנועה. אם אתם יושבים רוב שעות היום נסו לחנות מעט רחוק מהעבודה בימים יפים וללכת ברגל. עלייה במדרגות מידי פעם במקום שימוש קבוע במעלית, תשפר את יכולתכם הגופניות גם. קצב הליכה מהיר תורם לשיפור יכולות אירוביות.