הסכנות שאורבות לך אחרי גיל 40

arbaim

ממרומי גיל 40 אפשר כבר להעיף חצי מבט אחורה ולסכם ארבעה עשורי פעילות. אין ספק שמה שנעשה עד כה מעצב גם את העתיד לבוא, אבל משהו בכל זאת שונה. לקראת אמצע החיים גוף האדם כבר לא צעיר כשהיה והוא מתמודד עם בעיות בריאות בצורה אחרת מגוף צעיר.
כיום אין דרך למנוע את הזדקנות הגוף (וגם אין צורך, זה חלק מהטבע), אבל יש בהחלט הֵרגלים לא בריאים ומסוכנים העלולים לגרום למוות בטרם עת שאפשר לשנות. הנה כמה מהם:

רוקות כרונית מחקרים רבים הצביעו על כך שגברים נשואים, במיוחד מגיל 50 ומעלה, בריאים יותר ובעלי שיעור תמותה נמוך מאלה הרווקים, גרושים או אלמנים. גברים שמעולם לא התחתנו לדוגמא, בעלי סיכון גבוה פי 3 למות ממחלות לב. מפתיע? מסתבר שלגברים נשואים יש מערכת תמיכה להתמודדות עם לחצים, קשיים ודיכאונות. החדשות הטובות הן שאף פעם לא מאוחר להתחתן!

מסך השתיקה סמארטפון, טאבלט, טלויזיה, אינטרנט, משחקי מחשב, העולם שלנו הפך לבהייה בלתי פוסקת במסך. מעבר לפגיעה החברתית שהתמכרות אליהם מביאה, הנזק הפיזי לגוף הוא אמיתי ומוחשי. הניחו למסך ולישיבה. הקפידו על הפעילות הגופנית למנוע את הניוון הזה. אם זה בכל זאת קשה, גם 5 דקות של פעילות בכל שעה עגולה יכולות להיות התחלה טובה.

קחו מקדם הגנה אם כבר לקחתם לתשומת לבכם את ההערה הקודמת והחלטתם לצאת להתאוורר, במיוחד במדינה שטופת שמש כמו שלנו, הקפידו לשמור על העור. גברים מעל גיל 40 נוטים לפתח מחלות כמו סרטן העור פי 2 מנשים. מלנומה היא לא סיפור שאפשר להקל בו ראש, הקפידו להימרח וגשו להיבדק אחת לתקופה אצל רופא העור.

ג'אנק פוד יכול להיות שאתה שף מוסמך, אבל בוא נודה בעובדות – חברות המזון המהיר משקיעות מיליונים בפרסום ופריסה רחבה של סניפיהן, כך שממש קורץ למלא את הבטן במזון מעובד, תעשייתי, לרוב עתיר שומנים ועם תועלת תזונתית שולית לגוף. השמנה כבר מזמן הפכה להיות מגפה עולמית ועמה מגיעות מחלות הלב, סוכרת וסרטן. אפשר מידי פעם לחטוא בארוחה לא בריאה, אבל החשיבות לדיאטה מאוזנת מקבלת משנה תוקף כשמגיעים לגיל 40.

דיכאון למרות שנשים נמצאות בסיכון גבוה פי 3 לבצע התאבדות מגברים, הגברים יותר מוצלחים בהוצאה שלה לפועל. דיכאון הוא מכה רצינית בכל גיל, אבל לגברים קל יותר להתייחס אליו בטעות כאל "עצבות חולפת" בלי לשים לב לתמרורי אזהרה כמו עייפות כרונית, שינה מוגזמת, עצבנות, חוסר ריכוז וחוסר תיאבון. אם אתה מזהה את זה אצלך, אפשר וחשוב לטפל בדיכאון בעזרתם של אנשי מקצוע.

http://health.yahoo.net/articles/mens-health/photos/7-top-health-risks-men-over-40#0