המצנן הרשמי של הקיץ: אבטיח!

הקיץ כאן, המעלות עולות ואנו מחפשים דרכים לקירור הגוף. האבטיח הוא הפרי הכי קייצי שיש, וללא ספק עושה את העבודה בהצטיינות – ריכזנו לכם כמה שאלות נפוצות על הישראלי המתוק הזה ויש גם מתכונים בסוף כדי שלא תצאו בידיים ריקות

אבטיח מלא בסוכר לעומת פירות אחרים?

אז זהו, שלא. אבטיח מכיל 92% מים. ב-100 גרם אבטיח יש מחצית מכמות הפחמימה לעומת 100 גרם באגס, בתפוח, בנקטרינה, בענבים ובפירות נוספים. העניין באבטיח הוא הקושי לאמוד את הכמות שלו, אבל ננסה בכל זאת: כוס קוביות אבטיח (150 גרם) שווה למנת פרי אחת.

מה כל כך בריא באבטיח?

אבטיח מכיל נוגד חמצון בשם ליקופן, המצוי בפירות בעלי גוון אדום כמו: עגבניות, פפאיה ואשכולית אדומה. הליקופן מנטרל חומרים המזיקים לגוף, מאט הזדקנות תאי העור ומפחית סיכון למחלות לב וכלי דם, לסרטן ומשפיע לטובה על רמות לחץ הדם שלנו.

איך בוחרים אבטיח מושלם?

יש הסבורים שניתן לזהות אבטיח איכותי ומתוק ע"י טפיחה בכף יד פתוחה על האבטיח והאזנה לצליל עמוק. באופן אישי, אנחנו מעדיפים לבחור את האבטיח שלנו חצוי ובכך להימנע ממרקם קמחי או פחות מתוק או לחלופין לבקש מהירקן לטעום חתיכת אבטיח שזה תמיד משמח 

למי לא מומלץ לאכול אבטיח?

כולנו יכולים ליהנות מאבטיח! אבל, לסוכרתיים ולאנשים עם רמות גבוהות של שומנים בדם מומלץ שלא לעבור את המינון של 2 מנות פרי ליום. בנוסף, מומלץ לפזר את הפירות לאורך היום ולצד הפרי לשלב חופן שקדים/אגוזים או פרוסת גבינה בולגרית 5%.

דיאטת אבטיח: כן או לא? 

אם תאכלו רק אבטיח, סביר שתרדו במשקל, אך יותר סביר שלא תצליחו להתמיד בדיאטה זו יותר מימים ספורים, שכן תהיו רעבים וגופכם לא יקבל את כל אבות המזון הדרושים לו. זו סופה של דיאטה לא מאוזנת וקיצונית.

קבלו שני מתכונים פשוטים מצננים ומזינים:

שייק אבטיח מרענן

מה צריך?

חומרים לשתי מנות:
2 כוסות אבטיח חתוך לקוביות
גביע יוגורט
כוס קוביות קרח
5 עלי נענע

מה עושים?

1. מרסקים את כל החומרים בבלנדר חזק ומגישים בכוסות הגשה יפות עם קשים מנייר או רב פעמיים.
2. אפשר לקשט מעל בעלי נענע.

לרוויה!

גלידת אבטיח ביתית

מצרכים
3 כוסות אבטיח טרי קפוא
250 מ"ל חלב רגיל (ניתן להחליף את החלב בחלב סויה/חלב שקדים/8 כפות מים או בגביע יוגורט (200 מ"ל) עם 1.5-3% שומן.
אם רוצים אפשר להוסיף 2-1 כפות אבקת סוכר או ממתיק מלאכותי לקבלת מתיקות דומה.

אופן ההכנה

  1. טוחנים את האבטיח הקפוא במעבד מזון, עד שמתקבל מרקם של סורבה עדין (זה לוקח זמן, לא להתייאש באמצע). אם בחרתם להוסיף מים ניתן להוסיף אותם מראש עוד לפני שטוחנים את הפרי.
  2. מוסיפים את החלב או את היוגורט וממשיכים לעבד עד לקבלת תערובת אחידה.
  3. מעבירים לכוסות הגשה ואוכלים מיד.

בתיאבון!:)

המידע המקצועי בכתבה באדיבות: שני פריד, מתמחה בסוכרת, השמנה ובריאטריה