הליכה ברגל לבית ספר – הרגל טוב

22805-Blog-Photo-NEW_Mishpaha-(21817)-2

אם אתם הורים לילדים בגיל בית ספר ודאי נתקלתם בדילמה האם להסיע אותם מדי בוקר לבית הספר או לתת להם להגיע בכוחות עצמם. במידה ואתם גרים במרחק שלא מאפשר הגעה לבית הספר ברגל או באמצעות אופניים, אין מה לעשות, ההסעה נדרשת. אבל מה עושים כשבית הספר במרחק הליכה או רכיבה?
ודאי יעניין אתכם לדעת שמעבר לעובדה שהגעה לבית הספר ברגל או באמצעות אופניים היא בריאה ועוזרת לילדכם לשמור על כושר גופני, מחקר חדש מעלה כי ילדים המוסעים על בסיס קבוע לבית הספר הם תלמידים איטיים יותר.

המחקר המשולב שנערך על ידי שתי אוניברסיטאות בדנמרק, מצא כי ילדים שמשתמשים בתחבורה ציבורית על מנת להגיע לבית הספר או מוסעים ע"י הוריהם, מגלים יכולות ריכוז נמוכות יותר מאלה המגיעים ברגל או באמצעות אופניים. סקר שנערך בקרב 19,527 תלמידים בגילאי 5-19 בדק את הרגלי הפעילות הגופנית שלהם ומבחן קצר הבודק את יכולות הריכוז שלהם ניתן להם בסופו.
התוצאות הפתיעו את החוקרים, שהניסוי שלהם התמקד בתחילה בשאלה כיצד משפיעות ארוחות הבוקר והצהריים על יכולת הריכוז של תלמידים. התוצאות הראו, כי הקפדה על אכילת ארוחת בוקר וארוחת צהריים בצורה מסודרת משפיעה לטובה על הריכוז, אך החוקרים מצאו כי מידת הפעילות הגופנית שהתלמיד ביצע על מנת להגיע לבית הספר השפיעה על רמת הריכוז שלו אף יותר מהשפעת הארוחות ולמשך שעות ארוכות.
דוגמה כמותית: רמת הריכוז של תלמיד כיתה ג' שהגיע עם אופניים לבית הספר השתפרה בממוצע לרמה של תלמיד המתקדם ממנו בחצי שנה.

מרבית האנשים מכירים את תחושת הרעננות אחרי אימון, אך עדיין מפתיע לגלות שהאפקט של הפעילות נשאר לזמן ארוך כל כך.
מחקרים קודמים מצאו כי פעילות גופנית מסייעת בתהליך ניצול החמצן במוח. היא אף מסייעת למנוע תשישות נפשית ומחדדת את חדות וצלילות המחשבה. לכן, אפילו אם מקום מגוריכם מרוחק מבית הספר, גם אם זה נראה מוזר בהתחלה וגם אם תיתקלו בהתנגדות מצד הילדים שהתרגלו לפינוק המנוון, הרגילו אותם לחיים של פעילות גופנית והשתדלו לקיים פעילות זו בבוקר, לפני תחילת הלימודים.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2238615/Children-driven-school-slower-learners-walk-cycle.html