הכן גופך – הכירופרקטיקה בשירות מערכת החיסון

22805-Blog-Photo-NEW_Guf-Venefesh-(20316)3

אין צורך לחכות עד לחורף כדי לסייע למערכת החיסון הנחלשת שלנו. ד"ר רונן מנדי, כירופרקטור במכבי טבעי, מסביר כיצד כירופרקטיקה יכולה לתרום לעמידות שלנו בפני מחלות שונות

איך מערכת החיסון שלנו מתמודדת עם קור?
מערכת החיסון נועדה להתאים את גופנו למה שקורה מסביב ולהגן עליו מפני מזיקים. אם נכנסים לגוף שלנו וירוסים, חיידקים או כל דבר אחר שלא טוב לו, מערכת החיסון מסייעת לגוף להגן על עצמו. כשקר הגוף מנסה להתאים את עצמו לשינויים בטמפרטורה – כלי הדם ההיקפיים מתכווצים, והתכווצות זו מקטינה את זרימת הדם להיקף הגוף על מנת לשמור על הטמפרטורה של פנים הגוף.

כיצד כירופרקטיקה יכול לתרום למערכת החיסון?
בלוטת ה-thymus, הממוקמת בערך באמצע הקו הקדמי שבין הכתפיים, היא שאחראית לתפקוד מערכת החיסון הראשונית. תת-תזוזה (סטייה קטנה) של החוליה השנייה, בעמוד השדרה של בית החזה, יכולה לשנות את הלחץ על העצבים המעבירים את הוראות ההפעלה אשר מגיעים מהמוח ומחוט השדרה אל בלוטת ה-thymus.

תת-תזוזה כזו מפריעה לתפקוד בלוטת המגן ופוגעת בתגובה הראשונית של מערכת החיסון.  טיפול כירופרקטי מדויק, הנקרא גם כוונון כירופרקטי, הנעשה בלחיצות בנקודות ספציפיות בגוף, משחרר את הלחץ מהעצבים ומחזיר את התפקוד של בלוטת ה-thymus.

מתי מומלץ להתחיל בטיפול?
השינויים הגדולים ביותר במערכת החיסון של גופנו מתרחשים כבר בתחילת החורף ועם בוא האביב. לכן, על אף שאפשר להתחיל את הטיפול בכל זמן, מומלץ מאוד להתחילו עוד לפני בוא החורף.

למידע נוסף:

http://www.drscottgardner.com/health_page.php?page=immunity2