הירוק הירוק הזה

22805-Blog-Photo-NEW_Bari-(22436)5

איך שלא תאכלו אותו, הוא טעים מזין והופך כל ארוחה לחגיגה. הוא מגיע במגוון צבעים – ירוק כהה, ירוק בהיר, צהוב, או מפוספס. אפשר לצרף אותו לארוחה חלבית או בשרית והוא עמוס בחומרים מזינים.

מרב מור-אופיר, תזונאית קלינית M.Sc., יועצת מדעית למועצת הצמחים וסיגל בן-צור, תזונאית קלינית B.Sc. מסבירות באתר מועצת הירקות: כלורופיל, פיגמנט ירוק הנחוץ לתהליך הפוטוסינתזה (התהליך שבאמצעותו מפיקים הצמחים אנרגיה וחמצן), הוא שנותן לקליפה את צבעה הירוק. הכלורופיל תורם גם להגנה מפני חומרים מסרטנים. עוד ניתן למצוא בקישוא הירוק את הפיגמנט הצהוב-כתום לוטאין. הלוטאין, ממשפחת הקרוטנואידים, הוא נוגד חמצון, המהווה אחד מנוגדי החמצון העיקריים בעין ויש לו תפקיד חשוב בהגנה עליה מפני קרינה, ובשמירה על בריאותה. בנוסף תורם הלוטאין להגנה מפני מחלות לב וכלי דם ומחלות סרטן.

בטא-קרוטן, המצוי בקישוא הירוק בכמויות מתונות, הוא פיגמנט כתום ממשפחת הקרוטנואידים התורם להפחתת הסיכון לסרטן ומהווה מקור לויטמין A.
קישואים בכל הצבעים מהווים מקור מצוין לרכיבים תזונתיים רבים: אשלגן – מינרל התורם להפחתת הסיכון ליתר לחץ דם ולמחלות לב וכן לשמירה על חוזק העצם. מגנזיום – מינרל התורם לחוזק העצם, למניעת סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם ואף להקלה על התסמונת הקדם וסתית בנשים. סיבים תזונתיים – החיוניים לתפקוד תקין של מערכת העיכול ולשמירה על בריאותה.