הגנה פנימית מהשמש- יש דבר כזה!

יד תופסת את השמש

בקיץ הישראלי החם, כולנו נחשפים יותר לקרני השמש- בין אם זה בים או בבריכה ובין אם בפעילות היום יום, כמו בדרך אל העבודה או אל המכולת. מה הקשר בין תזונה לחשיפה אל השמש? יוליה אבידור, דיאטנית קלינית במחוז השרון של מכבי, מסבירה:

אם לא השתכנעתם עד עכשיו שאכילת עגבניות באופן קבוע היא מומלצת, אולי הפרט הבא יגרום לכך: חוקרים אנגלים גילו לפני מספר שנים שאכילה של 50 גרם עגבניות מרוסקות עם שמן זית קשורה עם הגנה טובה יותר מפני השמש. זאת בזכות הליקופן- החומר שנותן לעגבנייה את צבעה האדום. על מנת לנצל את הליקופן, יש לאכול מזון העשיר בו עם מקור של שומן (שמן זית לדוגמה). הגברים מבינכם מרוויחים אף יותר מאכילת ליקופן: הוד ידוע כמסייע במניעת סרטן הערמונית.

קיימים מאכלים  נוספים המשפרים את יכולת התגוננות הגוף מפני החשיפה המזיקה של הסביבה בכלל, ושל השמש בפרט:

  • פרי הגוג'י: פרי זה ידוע כנוגד את חמצון השומן בעור, ואת הבצקות הנגרמות מכוויות.
  • ירקות ופירות כתומים: ירקות ופירות אלו מלאים בבטא קרוטן, החומר המעניק להם את הצבע הכתום. חשוב גם אותו, בדומה לליקופן, כדאי לצרוך עם שומן.
  • שזיפים, ענבים אדומים ותה ירוק: כל אלו מכילים נוגדי חמצון חזקים ביותר. בניגוד למאכלים האחרים, מאכלים אלו לא זקוקים לשומן על מנת לפעול נגד השמש.

אם כל הרכיבים הללו נשמעים לכם גם כשמות של תוספי תזונה שניתן לקחת, אתם צודקים. ניתן לצרוך אותם גם דרך כדורים. אך זכרו ששום כדור לא יכול לחקות במאה אחוז את יעילות החומרים הללו בצורתם הטבעית.

בתיאבון!