האם קפה מעלה את לחץ הדם?

הקפה היומי שלך אולי נראה הכרחי בכדי לעזור לך לקום בבוקר, אבל ייתכן שהוא גורם לך ללחץ דם גבוה ומזיק. לפי שירותי הבריאות באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, אנשים שסובלים מלחץ דם תקין עלולים לחוות עלייה זמנית בלחץ הדם בזמן שתיית הקפה, אולם אלו שאובחנו בעבר כסובלים מלחץ דם גבוה, עלולים לחוות עלייה משמעותית יותר בלחץ הדם.

נשאלת השאלה אם כן, האם כאשר לחץ הדם תקין בכל ימות השנה יש סיבה לחשוש משתיית קפה. התשובה שנויה במחלוקת. בעוד שמחקרים מסוימים מראים שלחץ הדם יושפע מצריכה מוגברת של קפאין, נראה שיש מחקרים שיעידו אחרת. במחקר של אוניברסיטת הרווארד נמצא, שאנשים ששתו קפה במשך כמה שבועות לא חוו עלייה דרסטית בלחץ הדם, ביחס לאלו שלא היו מורגלים לשתות קפה בקביעות.

יש לזכור, כי בעוד שצריכת קפאין יכול להעלות את לחץ הדם לערכים גבוהים, על פי שירותי הבריאות של אוניברסיטת קולומביה, קפאין אינו נחשב כאחד הגורמים ליתר לחץ דם. לכן, אם מדד לחץ הדם שלך תקין בכל ימות השנה, אין לך סיבה לחשוש מצריכת קפאין.

מינון קפאין מומלץ לסובלים מיתר לחץ דם

אבל אם בעבר אובחנת כסובל מלחץ דם גבוה ואתה מודאג מאפקט הקפאין על לחץ הדם שלך, מוטב להגביל את צריכת הקפאין ל-200 מיליגרם (2-3 ספלי קפה) ביום ויש שימליצו אף על הימנעות מוחלטת מקפאין.

כמו כן, יש תקופות בהן מומלץ להימנע לחלוטין מצריכת קופאין בכדי לשמור על לחץ דם מאוזן: ד"ר שלדון ג. שפסממאיוֹ קליניק, מרכז רפואי ותיק הפועל במינסוטה, ממליץ להימנע מקפאין לפני פעילות גופנית, לפני הרמת משקולות ולפני כל עבודה פיזית קשה. במצבים אלה, לדבריו, לחץ הדם עולה באופן נורמלי. כמו כן על פי איגודההיריון האמריקני נשים צריכות להימנע לחלוטין מצריכתקפאין בזמן ההיריון בכדי להקטין את הסיכון ללחץ דם גבוה במהלכו.

בנוסף, כדאי להימנע מצריכת קפאין לפני מדידת לחץ דם, בכדי להבטיח תוצאות בדיקה מדויקות.

אז מה מומלץ לעשות? האם לחשוש מעתה מהשפעת הקפאין על לחץ הדם? התשובה פשוטה: אנשים שלחץ הדם שלהם תקין בדרך כלל לא צריכים לדאוג. אם אתה סובל מלחץ דם גבוה, לא יזיק לך להגביל את צריכת הקפאין ולהתייעץ עם רופא על מנת לוודא מהי הרמה המותרת לך.

מקור: http://health.yahoo.net/articles/blood-pressure/does-caffeine-raise-blood-pressure