מה כפות הרגליים אומרות על בריאותנו?

רגליים. יכולות לרמוז על הנעשה בגופנו

אמנם התפקיד של כפות הרגליים שלנו הוא לשאת אותנו ממקום למקום, אך הן גם יכולות לעזור מאד באבחון מצבים בריאותיים שונים ובזיהוי מחלות. אספנו לכם כמה תופעות ברגליים שיכולות לרמוז על מצבכם הכללי

גירוד בכפות הרגליים: כפות רגליים מגרדות ובעלות קשקשי עור עלולות להעיד על זיהום פטרייתי. זיהום זה נפוץ אצל גברים בני 20–40. גירוד שכזה יכול להיגרם גם מתגובה לכימיקלים או למוצרי טיפוח עור. זו תופעה הנקראת contact dermatitis ומתבטאת בגרד עז, באדמומיות ובכתמים יבשים. אם העור המגורה עבה יחסית ודמוי פצעונים, ייתכן שמדובר בפסוריאזיס, תגובת יתר של המערכת החיסונית. במקרה זה קרמים ותרופות יכולים להקל את הסימפטומים.

רגליים קרות: לרגליים קרות יכולות להיות סיבות מגוונות ורבות. אחת הסיבות יכולה להיות בעיה בזרימת הדם לרגליים, אשר יכולה להיגרם עקב עישון, לחץ דם גבוה ומחלות לב או נזק עצבי במקרים לא מבוקרים של סוכרת. סיבות אפשריות נוספות כוללות בעיות בבלוטת התריס ואנמיה. בכל אופן, רצוי להתייעץ עם רופא בעניין.

כאב בכף הרגל: אם כואבות לכם כפות רגליים לאחר יום מעייף, זו לא תמיד אשמת הנעליים. יכול להיות שהכאב נובע משברי מאמץ. סדקים קטנים אלה בעצמות כף הרגל נובעים ממאמץ פתאומי ולא מדורג (ספורט וריצה בעיקר) ועלולים להגדיל את הסיכון לאוסטאופורוזיס בעתיד.

"בהונות מַחבֵּט" (Clubbed Toes): במצב זה הציפורניים מעוגלות בחלקן העליון ומתעקמות כלפי מטה (מזכירות צורה של מחבט, של אלה או של מקל תיפוף – ומכאן שמן). הגורם השכיח ביותר למצב זה הוא מחלת ריאות, אך הוא יכול להיגרם גם בשל הפרעות בכבד ומערכת העיכול או ממחלת לב.לפעמים ה-clubbing עובר במשפחות ללא כל מחלה בסיסית.

כפות רגליים נפוחות: מצב זה הוא בדרך כלל מטרד זמני שנגרם בשל עמידה ארוכה, בעיקר בנשים בהריון. אך אם הרגליים נשארות נפוחות לאורך זמן, זה יכול להעיד על בעיה רצינית יותר, כגון הפרעה בזרימת הדם, בעיה במערכת הלימפה, הפרעה בכליות או בבלוטת התריס או קריש דם.
במקרה כזה יש לגשת לרופא ולאבחן את סיבת הנפיחות.

צריבה בכפות הרגליים: תחושה שכפות הרגליים בוערות אופיינית לפגיעה בעצבים ההיקפיים – תופעה שכיחה בקרב סוכרתיים. זה יכול גם להיגרם ממחסור בוויטמין B12, מפטרת עמוקה, ממחלת כליות כרונית או מתת-פעילות של בלוטת תריס.

למידע נוסף:

http://diabetes.webmd.com/ss/slideshow-what-your-feet-say