ספורט בהריון – מאיזו פעילות גופנית מומלץ להימנע?

אנחנו כבר רגילות שבהריון אסור לנו לעשות כמעט הכול – לשתות קפה או יין, לאכול סושי ואפילו למרוח קרם גוף המכיל ויטמין A. עכשיו בואו נספר לכן גם על הספורט שיש להימנע ממנו

אמנם לפעילות גופנית במהלך ההריון יש יתרונות רבים – לנשים פעילות קל יותר לישון, הן חזקות יותר ויש להן יותר אנרגיה ומצב רוח טוב יותר – אבל יש סוגי פעילות גופנית שרצוי להיזהר מפניהם בזמן ההריון.

משחקי כדור – בכדורגל וכדורסל, כמו גם במשחקים אחרים, יש סיכוי גבוה לספוג מכה בבטן. אחרי השלוש הראשון, כשהבטן מתחילה לגדול, מומלץ להימנע מפעילויות אלה.

כשהסיכוי ליפול גבוה – בפעילויות שדורשות שיווי משקל, כמו סקי, רכיבה על סוסים ואפילו רכיבה על אופניים, הסיכויים ליפול גבוהים – בטח אם את לא רגילה לאזן את הבטן שצומחת לך. אחרי שבוע 12 או 14 אין בעיה שתמשיכי לרכוב על אופניים בחדר כושר, אבל אם את משתמשת בהן ככלי תחבורה עדיף שתתייעצי עם הרופא שלך איך לשמור על התינוק.

להתאמץ יתר על המידה – גם אם לפני ההריון היית רגילה להגיע לקצה גבול היכולת שלך בזמן האימון, עכשיו מאמץ רב מדי עלול להפחית את זרימת הדם לרחם. בזמן האימון את צריכה להיות מסוגלת לשיר "היום יום הולדת" בלי שייגמר לך האוויר.

קפיצות – בזמן הריון מפרקים נהיים רופפים יותר, מה שמעלה את הסיכוי לפציעה. את שיעורי האירובי והקיקבוקסינג תשמרי לאחרי הלידה.

טמפרטורות גבוהות – יש מי שממליץ להתרחק מסאונה משום שהעובר רגיש לטמפרטורות גבוהות, אבל קיץ בישראל הוא סאונה בפני עצמה. אם את יוצאת להליכות עשי זאת בשעות הערב והבוקר, והימנעי מביקראם יוגה, שנעשית בחדר מחומם לטמפרטורות גבוהות.

לשכב על הגב – ככל שהעובר גדל והבטן נהיית גדולה יותר, בשכיבה על הגב המשקל עלול ללחוץ על עמוד השדרה וגם לעצור את זרימת הדם לרגליים. זה בסדר לשכב על הגב לדקה או שתיים, אבל הימנעי מפעילויות שבהן את צריכה לשכב יותר מכך, למשל תנוחות יוגה מסוימות.

מעמקים – באילת או בתאילנד – לא משנה איפה את מבלה את החופשה האחרונה לפני הלידה וכמה כוכבים יש לך, הימנעי מצלילה. הלחץ יכול להזיק לתינוק.

וזכרי – תמיד מומלץ להתייעץ עם הרופא בנוגע לפעילות גופנית בתקופת ההריון. את מוזמנת גם להיכנס למתחם עתיד בריא ולקבל מידע נוסף על כושר בהריון וההריון שבדרך.

מקור:

http://www.webmd.com/baby/pregnancy-13/exercise-no-nos-pregnant