לשתות מים בששון

הם מהווים 60% מגופנו, וחשיבותם ידועה לכולם, אבל בכל זאת לפעמים אנחנו שוכחים לשתות מים

מים מים שתייה לימון

במיוחד בימים החמים האלה, נירה פלדמן דיאטנית קלינית לילדים, מובילת תחום תזונת ילדים ארצית במכבי מסבירה למה חשוב כל כך שכולנו נשתה מים

למה מים?

מים חיוניים לכל תא ותא בגופינו. הם עוזרים לעיכול ולספיגה של חומרי מזון, מסייעים בסילוק רעלים וחומרי פסולת, תורמים למראה העור ומווסתים את חום הגוף שלנו. מים הם המקור הטוב ביותר לנוזלים. חשוב להימנע ממיצים ממותקים ומשקאות קלים גם אם הם מועשרים בוויטמינים. הוכח קשר ישיר בין צריכה מופרזת של משקאות עשירים בסוכרים לעודף משקל.

מים בטעמים

מים טעימים גם סתם כך בלי תוספת, אבל אם מדי פעם בא לכם לגוון פשוט תהיו יצירתיים, הנה כמה רעיונות:
– פלחי תפוז
– נענע ופלחי לימון
– פרוסות מלפפון טריות
– כפית פירות יער קפואים
– למים חמים אפשר להוסיף חליטות תה, שורש ג'ינג'ר ומגוון עשבים כגון לימונית, לואיזה, שיבא וכו'

דאגו שתהיה לכם תמיד תבנית קרח מלאה במקפיא, כדי שתוכלו להוסיף קוביות ולצנן את המשקה שלכם

להתחיל מוקדם

מומלץ להרגיל ילדים לשתיית מי ברז או מים מבקבוקים, כדי שילמדו לאהוב מים כבר מגיל צעיר. בסופו של דבר זה הכל עניין של הרגל, והרגלים טובים חשוב להתחיל מוקדם ככל האפשר – תנו לילדים לבחור כוס צבעונית ואהובה עליהם וצרפו קשים צבעוניים.
חשוב מאוד לילדים לא להמתיק כלל. לא להוסיף סוכר/דבש/סילאן/ וכמובן גם לא להמתיק עם ממתיקים מלאכותיים המיועדים למבוגרים, כדי לא לפתח הרגל לא בריא של צריכת סוכר.
לילדים שכבר שותים שתייה מתוקה ומתקשים להפחית סוכר, עשו את השינוי בהדרגה והפחיתו לאט לאט את הסוכר או שתמהלו את המשקה ביותר מים (מומלץ גם למבוגרים).
איך יודעים שהילד שותה מספיק? הסמן הוא כמות השתן וצבעו. צבע השתן צריך להיות כמעט כצבע המים- שקוף.

מידי פעם, לא כתחליף לשתיית מים ולא כל יום, אפשר לשתות כוס מיץ סחוט טבעי כמו: תפוזים או שייק פירות, במקום שתי מנות של פירות.

יש כמובן מקורות נוספים לנוזלים במזון כמו: מרקים, יוגורט, חלב ושיקיים, אך הם לא תחליף למים.

לרוויה.