איזה מין כאב – כשפיברומיאלגיה וסקס מתנגשים

22805-Blog-Photo-NEW_Sukeret-(22436)2

מכירים את זה שכל כך כואב שאי אפשר לחשוב אפילו? הכאב כל כך עוצמתי שגם פעולה פשוטה כמו לנשום הופכת להיות מטלה מעיקה. כל הגוף פשוט מרוכז בכאב המעיק שנפל עליו. מה שבטוח,  שבשלב הזה – הדבר האחרון שמעניין אדם הם יחסי מין.

עכשיו קחו את חולי הפיברומיאלגיה. הם סובלים מתסמונת הגורמת להם לתשישות, הפרעות בשינה, נוקשות איברים, רגישות עמוקה והורדת סף הכאב, התקפים מרובים של כאב ראש או פָּנים, קשיי ריכוז, שיכחה וקושי לבצע מספר משימות במקביל.

אפשר להבין איך המצב הזה עלול לפגוע בחיי המין שלהם. הפיברומיאלגיה משפיעה בצורה ישירה על יכולתם של החולים ליהנות מהתהליך ובמקרים רבים התחושה הלא נעימה פשוט גורמת להם להימנע מקיום יחסים בכלל.

כעת הרופאים אומרים כי כמה שינויים פשוטים יכולים לשפר את מצבם של החולים ולאפשר להם ליהנות שוב מיחסי מין. וזה רצוי, משום שקיום יחסי מין כשלעצמו יכול לשפר את מצבם. במהלך האקט המיני מופרשים אנדורפינים – הורמונים המסייעים להקטנת המצוקה הפיזית והנפשית ומחזירים את התשוקה והאינטימיות למין. ראשית, אומרים המומחים, כדאי לבדוק אילו תרופות נוטל החולה. חולים רבים לוקחים תרופות נוגדות כאב המכילות ריכוזים גבוהים של סֶרוֹטוֹנין, המשפיע לרעה על הליבידו והזקפה ופוגע ביכולת לקיים יחסים. בדיקה פשוטה של מרכיבי התרופות והחלפתן באחרות או הורדת המינונים שלהן, יכולה להשפיע לטובה על החשק וההנאה מיחסי המין.

דרך נוספת להתמודד עם המצב היא לפנות ולקבל כלים לא רפואיים להתמודדות עם המחלה. יש שיטות שונות לניהול לחצים שיכולות להקל על התסמינים. הקפדה על פעילות גופנית קבועה ושינוי אורחות חיים יכולות לסייע אף הן.

מילוי אמבטיית קצף חמה יכולה לתרום לרומנטיקה ובמקביל להקל על הכאבים כיוון שהיא גורמת להאצת זרימת הדם והקלה על נוקשות השרירים.

חולים במחלה יכולים להיעזר בפרטנרים שלהם ולהתאים את התנוחות כדי להימנע מכאב או להיעזר בכריות כדי להקל על התסמינים. כן, זה עלול לקחת זמן וקצת השקעה, אך זה יכול להשתלם ואפילו לגוון את החוויה של יחסי המין!

http://www.empowher.com/fibromyalgia/content/fibromyalgia-and-sex