אוכלים בנחת – הקשר בין אכילה לסוכרת

חיזרו בזיכרון אחורה… גיל 5, ארוחת צהריים, כל המשפחה יושבת לשולחן ואוכלת בהנאה, רק אתם כבר רוצים לסיים ולצאת לשחק בגינה. בדרך ליעד הנכסף, אתם לועסים ובולסים מהר מהר עד שנשמעת אותה קריאה ידועה של אמא: "תאכל בנחת! זה לא בריא לאכול כל כך מהר!". אומרים שאמהות יודעות מה שהן אומרות, אך במקרה הזה ישנן אפילו עדויות לכך. 

מחקר חדש שנערך בליטא מעלה כי אנשים האוהבים לזלול את ארוחותיהם מהר הם בעלי סיכון גבוה יותר ללקות בסוכרת.
ממצאי המחקר התפרסמו במסגרת קונגרס בינלאומי של אנדוקרינולוגים שנערך בפירנצה, איטליה.
החוקרים ערכו השוואה בין 2 קבוצות אנשים. קבוצה ובה 468 אנשים בריאים ומולה קבוצה ובה 234 אנשים בעלי סוכרת סוג 2 (זוהי סוכרת שבה הלבלב מייצר אינסולין אך תאי הגוף אינם מגיבים לו מספיק טוב, בשונה מסוכרת נעורים המתבטאת בתת-ייצור של אינסולין).
ממצאי המחקר הראו כי בקרב אנשים שזללו את האוכל שלהם מהר הייתה הנטייה לסוכרת גבוהה פי 2.5 מאלה שלקחו את הזמן ואכלו בנחת.
"סוכרת סוג 2 הופכת להיות מגפה בקרב אנשים בעולם המערבי" אומרת לינה ראדזביצינה, חוקרת מטעם אוניברסיטת ליטא. "נראה כי ישנו שילוב בין גורמים מוּלָדים וגורמים סביבתיים. חשוב לנו לאבחן את מכלול הגורמים ולבודד את הסיבות למחלה על מנת לעצור את התפשטותה".
חשוב עם זאת לציין, כי למרות שהמחקר הצביע על קשר בין אכילה מהירה ומקרים של סוכרת, אין מדובר כאן ביחסי סיבה ותוצאה ומכיוון שהמחקר הוצג במסגרת כנס רפואי, יש לראות במסקנות והנתונים כזמניים, עד שיפורסמו ביקורות רופאים עמיתים.
לכאן או לכאן, ללא קשר למחקר כזה או אחר, המלצתנו אליכם לקחת את הזמן וליהנות מהארוחה שלכם. ישיבה לאכול בנחת, מעבר להיותה הזדמנות למפגש חברתי או ישיבה מהנה עם המשפחה,  הינה גם ערובה לכך שהגוף יקבל את מנת המזון הדרושה לו ומונעת את הצורך לנשנש בין ארוחות.
המחקר המלא באתר medicinenet בקישור הבא: http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=157910