אהבה אינטרנטית – היכרות ברשת מעלה את סיכויי הקשר להצליח?

22805-Blog-Photo-NEW_Sex-(20195)2

איך אתם מעדיפים את הזוגיות שלכם? היכרות ספונטנית בבר שתוביל לאהבה גדולה? או אולי בכלל באיזה אתר היכרויות באינטרנט? ובכלל, איזו השפעה יש למקום ההיכרות על הצלחת הקשר?
בדיוק את זה בדק מחקר חדש.

הממצאים הצביעו על כך שלזוגות שמכירים באינטרנט, סיכוי לזוגיות ממושכת יותר. ההבדל היה אמנם קטן ביחס להיכרות המסורתית, אך הוא בהחלט יכול לעודד גולשים רבים שמחפשים אהבה ברשת להרגיש בנוח עם ההעדפה למצוא זוגיות דווקא שם.
במסגרת המחקר, שהוזמן ע"י אתר היכרויות מוביל, נערך סקר אינטרנטי בין כ-19,000 גולשים מארה"ב שהתחתנו עם בני המין השני בין השנים 2005-2012.
כיוון שהנישואין היו טריים, אחוזי הגירושין או הפרידה היו נמוכים.
החוקרים מצאו כי כשליש מהנשאלים הכירו באינטרנט, כאשר מתוכם 45% באתרי היכרויות ו-21% ברשתות חברתיות.
אלו שנפגשו במקומות המסורתיים היו או צעירים מאד או מבוגרים מאד ובמרבית המקרים הכירו בעבודה, דרך חברים או בלימודים.

החוקרים מצאו כי בקרב זוגות שהכירו באינטרנט אחוז הגירושים עמד על 5.9%, זאת לעומת 7.6% בקרב זוגות שלא הכירו באינטרנט. המחקר גם מצא שאלו שהכירו באינטרנט היו מאושרים יותר, אך דיווח זה לא לקח בחשבון את בני הזוג של המשתתפים בסקר.
מדוע זה? החוקרים מעריכים שאנשים שנכנסים למערכת יחסים באינטרנט יותר ממוקדי מטרה מאלה שהזוגיות "נופלת" עליהם בהפתעה. וכך המוטיבציה להצלחת הקשר משתמרת לאורך הקשר.

המחקר הוא חלקי ואיננו לוקח בחשבון זוגות חד מיניים (שהסבירות שהכירו באינטרנט אף גבוהה יותר) והוא מתייחס באופן טבעי לאנשים שמתמצאים באינטרנט. מחקרים עתידיים יכולים לחדד את המסקנות מהמחקר ולבדוק לעומק את השפעת מעורבות הטכנולוגיה בהצלחת קשרים לאורך זמן.

http://www.webmd.com/sex-relationships/news/20130603/marriages-forged-on-the-internet-may-last-longer