תזונה טבעונית מאוזנת בקרב מתבגרים: כל מה שחשוב להקפיד עליו

זמן קריאה: 2 דקות
|
4 בנוב' 2019

צמחונות וטבעונות הפכו ללהיט בקרב מתבגרים בשנים האחרונות והדעות בנושא חלוקות בין המתנגדים לתומכים. כמובן שכל צד חושב שהוא הכי צודק, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח: דיאטניות מכבי ריכזו עובדות שחשוב לדעת על תזונה טבעונית נכונה ובריאה למתבגרים

חשוב להבין – אפשר להיות מתבגר צמחוני או טבעוני ובכל זאת לצמוח לגובה אופטימלי, להיות במשקל תקין ולהישאר בריא וחזק. אבל, את כל הנ"ל אפשר להשיג אך ורק בעזרת אכילה קפדנית ומחושבת ובעזרת מעקב של אנשי מקצוע כמו רופא או דיאטנית. בשורה התחתונה זה מצריך "עבודה" שכוללת את תכנון התפריט, עריכת הקניות, בישול וכו' אבל זו עבודה שכוללת למידה והתמדה בה תהפוך אותה לשגרה היומית.

להלן כללים חשובים בתזונה טבעונית לבני נוער:

1. חלבונים: אין שום צמח בעולם המכיל את כל החומצות האמיניות. כדי לקבל את כולן, יש לצרוך אנרגיה יומית מספקת של דגנים מלאים, קטניות, אגוזים ושקדים.

2. שומנים: שומן הוא קריטי להתפתחות ולגדילה. ישנן חומצות שומן חיוניות לגדילה כמו חומצת שומן אלפא-לינולאית שחשובה מאוד להתפתחות נוירולוגית תקינה. אפשר למצוא אותה בזרעי פשתן, שמן קנולה, מוצרי סויה ואגוזי מלך.

3. מינרלים: יש כמה מינרלים חשובים מאוד להתפתחות תקינה בגיל ההתבגרות שעלולים להיות חסרים בתזונת המתבגר הטבעוני: סידן, החיוני להתפתחות תקינה של מערכת השלד, ברזל, החשוב מאוד להתפתחות המערכת העצבית ואבץ החשוב מאוד להתפתחות המינית. יש להקפיד על צריכה מספקת של שלושתם בעזרת ייעוץ תזונתי נכון.

4. ויטמינים: יש להקפיד על צריכה מספקת של כלל הוויטמינים, אך שני ויטמינים חשובים שבולטים בהיעדרם בתזונה הטבעונית וחשובים מאוד אצל מתבגרים: ויטמין B12 (החשוב להתפתחות של עמוד השדרה, המוח, עצב הראיה ושאר המערכת העצבית), וויטמין D (החיוני גם הוא להתפתחות השלד). גם לגביהם כדאי להתייעץ עם דיאטנית ובמקרה הצורך לקחת תוספים.

המתבגרים שלך שוקלים טבעונות? הדיאטניות שלנו ישמחו לייעץ לך>>

מה אוכלים לצהריים? שני מתכונים קלים לארוחות טבעוניות מזינות ומהירות הכנה >>