שוב לחם עם שוקולד?

זמן קריאה: 2 דקות
|
21 באוג' 2013
22805-Blog-Photo-NEW_Mishpaha-203161
מהלך היום, הילדים שלנו זקוקים לארוחת העשר על מנת לתחזק את יכולת הריכוז שלהם בהמשך היום.
לימור טל-פוני
, דיאטנית קלינית ורכזת תחום תזונת ילדים במחוז מרכז מסבירה כיצד מרכיבים לילד ארוחת עשר שתהיה גם מזינה ובו בזמן שהילד יוכל גם להנות ממנה.
כיצד נרכיב לילד ארוחת עשר בריאה לבית הספר?

אנחנו רוצים  שארוחת העשר תכלול דגנים, עדיף דגנים מלאים, בהם יותר סיבים תזונתיים החשובים למערכת העיכול, חלבונים, מעט שומנים, פירות וירקות.
הנה כמה רעיונות לארוחת עשר מזינה לילדים:
  • כריך מלחם מלא עם גבינה וזיתים, עם ירק כמובן. את הירק אפשר לשים בנפרד, לא בכריך (יש ילדים שלא אוהבים שהכריך נרטב להם) אפשר לשים את הירק או הפרי בקופסא.
  • חצי פיתה מחיטה מלאה עם קטשופ וזיתים, אפשר לעשות מזה גם טוסט משולשים, ואז לארוז אותו בנייר כסף, זה שומר על החום.
  • לחמניה מחיטה מלאה עם טונה ופלפל.
  • כריך משלושים, עם סלט ביצים ועגבניות שרי בקופסה נפרדת.
  • הרבה פעמים במהלך השנה לילדים נמאס מהכריך ואז אפשר ללכת על אפשרויות נוספות, כמו פנקייק גבינה עם פירות או קרקרים מחיטה מלאה, עם גביע של גבינה קטן וקופסה סגורה עם ירקות.
מה עושים כשהילד מתעקש על הסנדויץ' עם שוקולד הטעים והלא מזין?
אם הילד לא אוהב לגוון הרבה באוכל לבית הספר, והוא מבקש לאכול משהו מאוד ספציפי, צריך להעביר את הילד תהליך. כהורים, תפקידנו לקבוע מה הילד יאכל בבית הספר, אך מומלץ לשתף את הילד בבחירה ע"י כך שנאפשר לו  לבחור מבין מספר אפשרויות שנציע, כאשר הכריך עם השוקולד לא תהיה אפשרות.  אפשר להחליט גם שפעם בשבוע הילד יוכל לקבל כריך עם ממרח מתוק.
השיתוף של הילד בבחירה, עוזר פעמים רבות להיענות ולהתקבלות גבוהה יותר מזון.

איך נרגיל את הילדים לאכול את הסנדויצ'ים שעשוים מלחם מלא?

זה ענין של הרגל, הרבה פעמים הילדים מתרגלים לאכול לחם לבן וזה קשה יותר להרגיל אותם ללחם המלא. אפשר להעביר מלחם לבן לאחיד ואז לעשות את המעבר לחיטה מלאה.
בכל מקרה, אם רוצים לעשות שינוי כלשהו בכריכים, או בכלל להגדיל את מגוון המזונות שהילד אוכל, כדאי להתחיל אותו בבית, ולא ליצור מצב שבו הילד פותח את התיק ומוצא "הפתעה" בלתי רצויה לארוחת העשר. אפשר להשתמש גם בלחמניות מחיטה מלאה, האהובות על הילדים.