full screen background image
Search

א א א

בלוג מכבי

בלוג מכבי שירותי בריאות

המלצות תזונתיות לילדים במהלך חופשת הפסח

פסח - המלצות בריאות לילדים

פסח הוא כיידוע חג החירות והילדים שלנו אכן מנצלים את החופש הארוך כדי להתנער מהשגרה. אך החופש הזה יכול לא פעם להביא איתו גם פריקת עול בתחום התזונה… אז כיצד מתמודדים? צליל שדה, דיאטנית ילדים במכבי, מציידת אתכם ההורים בעצות וטיפים שיאפשרו לילדים ליהנות בחופש בלי להפר את הרגלי התזונה הבריאים

הילדים רואים את החירות כחופש מביה”ס. (17 יום, אבל מי סופר…). החופש מתאפיין פעמים רבות גם בחופש מהרגלי אכילה בריאים. קמים מאוחר, לבד בבית, פיתויים וכמויות של אוכל פסח עתיר פחמימות ושומן.

איך אנחנו יכולים לעזור לילדים להתמודד ולהצליח גם בתקופה זו?

  1. תכנון והכנת ארוחות:

כדאי לתכנן מראש תפריט יומי מוסכם עם הילד ולתלות על המקרר.

מה הילד יאכל בבוקר? (מצה עם גבינה לבנה/קוטג’..)

לצהריים – להשאיר צלחת מוכנה (לא סירים) במקרר שיש רק לחמם במיקרו.

בערב – ארוחה משפחתית.

גם בחג מומלץ לאכול ארוחות עיקריות בשיטת המרצדס: 1/3 צלחת חלבונים, 1/3 צלחת פחמימות, 1/3 צלחת ירקות.

למשל: ביצה + מצה עם גבינה לבנה 5% + סלט ירקות,

או חזה עוף בגריל/דג אפוי/2-3 קציצות מבושלות + תפ”א + ירקות מבושלים.

מה מנשנשים כשההורים בעבודה?

כדאי להכין מראש פלטת ירקות (שטופים וחתוכים) לנשנוש.

מומלץ גם להניח פירות שטופים ומוכנים לאכילה בקערה במטבח.

ניתן לאכול יוגורט ביו לא ממותק (אפשר להוסיף פרי חתוך) כארוחת ביניים.

לגבי עוגיות של פסח, אם חייבים – מומלץ לקנות מעט עוגיות/עוגות של פסח, ולקבוע מראש כמה נאכל מחר.

  1. שתיה מתוקה:

אל תחזיקו משקאות ממותקים בבית (גם לא ויטמינצ’יק/מים בטעמים/נסטי וכו’)

חשוב לזכור שבכוס שתיה מתוקה יש 100 קק”ל מיותרות, היא עשירה בסוכרים פשוטים, הנספגים במהירות בדם ומזניקים את רמות הסוכר. מה מומלץ לשתות? מים.

אפשר לקשט בקבוק מים מינרלים של 500 מ”ל או 750 מ”ל ולהפוך אותו ל”בקבוק של ____”  זה  יכול לעודד שתיית מים בבית או בחוץ.

מים עם קוביות קרח, עלי נענע ופלחי לימון/תפוז בכד שקוף יהוו לא רק משקה מרווה אלא גם קישוט צבעוני לשולחן החג ולאורחים.

  1. פעילות גופנית:

לקבוע זמנים ליציאה החוצה לגינה/חצר עם חבר ו/או אופניים/קורקינט/כדור.

פעילות גופנית מחוץ לבית תרחיק את הילד מהמקרר (“אמא, אין מה לאכול..”) ותמנע אכילה כתוצאה משעמום (בניגוד לאכילה פיזיולוגית כתוצאה מרעב) .

פסח חג האביב – זו ההזדמנות לצאת לטייל בחיק הטבע.

הפריחה בשיאה, מזג האויר נוח – רק תנעלו נעלי ספורט וקדימה לדרך…

כל יציאה מהבית לפעילות גופנית כגון הליכה, ריצה, אופניים, שחיה, ריקוד היא רווח נקי שלכם.

נסו להיות פעילים לפחות שעה בכל יום.

חג שמח 🙂




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *