הכי פשוטה וטעימה בטירוף: מתכון לעוגת תפוחים ביתית ובריאה

זמן קריאה: דקה אחת
|
8 בינו' 2019

עוגת תפוחים

תפוח עץ הינו פרי טעים, בריא וזמין בכל עונות השנה. שילוב תפוחים במתכוני אפייה מספק מתיקות טבעית ומאפשר הפחתה בכמות הסוכר הלבן המוסף. לכבוד יום התפוח שחל השבוע, רונית קרני, דיאטנית קלינית ומנהלת מכון בריאטרי במחוז דרום במכבי, הכינה לנו מתכון בריא לעוגת תפוחים ביתית קלה להכנה

במתכון הבא, כל פרוסת עוגה מכילה 120 קלוריות (בחלוקת העוגה ל-10 חתיכות), 20 גרם פחמימה ו-1.3 גרם שומן.

החומרים:
חצי כוס קמח כוסמין
חצי כוס קמח לבן
2 כפיות אבקת אפייה
3 תפוחים בינוניים מגורדים (מומלץ מוזהבים)
2 ביצים
1/2 כוס סוכר
כפית גדושה קינמון
מעט שמן לשימון התבנית

אופן ההכנה:
1. טורפים במיקסר את הביצים.
2. מוסיפים את הסוכר בהדרגה תוך כדי ערבוב של כ-10 דקות, עד שמתקבל מרקם סמיך.
3. בקערה נפרדת מנפים את הקמח ואבקת האפייה, מוסיפים קינמון ומערבבים יחד.
4. מוסיפים את תערובת היבשים מהקערה הנפרדת לקערת הביצים, תוך כדי ערבוב במהירות נמוכה.
5. מוסיפים גם את התפוחים המגורדים.
6. מוזגים את התערובת הסופית לתוך תבנית עגולה משומנת קלות ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות*.
*משך זמן האפייה תלוי בעוצמת התנור שלכם – בין 20-30 דקות. מומלץ להוציא את העוגה כאשר שולי העוגה מתרחקים קצת מדפנות התבנית.

הצעה לקישוט ושדרוג: לפני ההכנסה לתנור לקשט מעל עם פלחי תפוחים מסודרים בצורת מניפה

שיהיה בתאבון!