בקיץ הזה נשתה מים, מים ועוד מים!

זמן קריאה: דקה אחת
|
14 ביונ' 2018

מה לא כתבו כבר על מים, הם קרויים (ובצדק) נוזל החיים, הם מרכיבים את רוב גופנו ולכן כל כך חיוניים. תרומתם לבריאותנו וגם למראנו (מים חשובים מאד לשמירה על מראה עור צעיר למשל…) גדולה משרבים נוטים לחשוב ובכל זאת, משום מה, ישנם אנשים שלא מרבים בשתייתם. נירה פלדמן דיאטנית קלינית לילדים, מובילת תחום תזונת ילדים ארצית במכבי מסבירה ומבקשת – בקיץ הזה שתו מים והרבה!

מים חיוניים לכל תא ותא בגופינו. הם עוזרים לעיכול ולספיגה של חומרי מזון, מסייעים בסילוק רעלים וחומרי פסולת והם מווסתים את חום הגוף שלנו. מים הם המקור הטוב ביותר לנוזלים. חשוב להימנע ממיצים ממותקים ומשקאות קלים גם אם הם מועשרים בוויטמינים. הוכח קשר ישיר בין צריכה מופרזת של משקאות עשירים בסוכרים לעודף משקל והשמנה.

הטוב ביותר להציע לילדיםשתייה של  מי ברז או מים מבוקבקים, כדי לחבב על הילדים את המים – תנו לילדים לבחור כוס צבעונית ואהובה עליהם וצרפו קשים צבעונים.

אם בכל זאת רוצים מעט לגוון אפשר להציע: 

מים, מים עם קרח.

מים חמים בתוספת תה לסוגיוכמו לימונית ולואיזה, תה פירות.

מים עם פלחי תפוז

מים עם פלחי לימון

מים עם כפית פירות קפואים: אננס/ פירות יער

חשוב מאוד לילדים לא להמתיק כלל. לא להוסיף סוכר/דבש/סילאן/ וכמובן גם לא להמתיק עם ממתיקים מלאכותיים המיועדים למבוגרים.

מידי פעם, לא כתחליף לשתיית מים ולא כל יום, אפשר להציע כוס מיץ סחוט טבעי כמו: תפוזים או שייק פירות וזאת במקום שתי מנות של פירות.

כדאי לדעת שיש מקורות נוספים לנוזלים במזון כמו: מרקים, יוגורט, חלב ושיקיים, כמובן לא כתחליף למים.

לילדים שכבר שותים שתייה מתוקה והמשימה היא לא קלה תעשו את השינוי בהדרגה ולאט לאט תפחיתו את הסוכר או תמהלו את המשקה במים.

איך יודעים שהילד שותה מספיק? הסמן הוא כמות השתן וצבעו. צבע השתן צריך להיות כמעט כצבע המים- שקוף.

לרוויה.