איך אוכלים סופגניות בחנוכה ונהנים מהן?

זמן קריאה: דקה אחת
|
29 בנוב' 2018

מגוון סופגניות חנוכה עם מילויים וציפויים שונים

אכילת סופגניות ולביבות בחג הן עונג צרוף וידוע לשמצה ולא פעם מלווה ברגשות אשם. אז מה הפתרון? אנסטסיה דן, דיאטנית מחוז דרום במכבי שירותי בריאות, מתארחת בבלוג ומסבירה על אכילה מודעת שתאפשר לכם ליהנות ממטעמי החג

אחד מסמלי החג האהובים הוא נס פך השמן. מאכלי החג המסורתיים נקשרים לאותו נס מיוחד, ולכן הלביבות והסופגניות כמו שאנחנו מכירים אותן מבוססות על טיגון. בשנים האחרונות הפכנו מודעים יותר לתזונה נכונה. אנו מבינים שנס שהשמן ששימש לצורך מאור אינו בהכרח נס שיש לחגוג באכילה. הרבה פונים לאפייה כפתרון לטיגון ודרך לצמצום השמן, אבל מאכלי חנוכה אפויים לא תמיד מספקים אותנו.

איך אוכלים סופגניות בחנוכה וגם נהנים מהן?

העצה שלי היא לאכול. לא לחטוף, לא לנשנש, לבלוס או לכרסם – אלא לאכול. או במילים אחרות: "אכילה מודעת", אכילה תוך כדי תשומת לב בלעדית לאכילה עצמה. עלינו לאכול מתוך הנאה, מתוך תשוקה, ללא שיפוטיות וללא שיח שלילי. בחרנו לאכול, אז עכשיו אנחנו אוכלים, ונשים לב לטעם, לריח, למרקם, וכן לתחושות ולרגשות שמתעוררים בנו בזמן האכילה.

לאכול רק סופגנייה אחת ודי? וכמה לביבות?

כמה סופגניות כל אחד ואחת מכם באמת רוצות לאכול? חשבתם פעם האם בכלל בא לכם לאכול סופגנייה כל יום בחג, וכמה לביבות יספקו אתכם באמת? ואם בא לכם עוד אבל "אסור" ובכל זאת אכלתם, מה יקרה אז? כשאנו מלאים ברגשות אשם, אנחנו נתקלים בצורך לפיצוי, התוצאה היא הפוכה שבירת כלים והתנפלות על ערימה שלמה של סופגניות, שילוו את תחושת התסכול מ"הכישלון" שלכאורה חווינו. אכילה נכונה ומודעת מאפשרת לנו ליהנות מהאוכל ללא רגשי אשמה וללא צורך בפיצוי.

בוחרים בסופגנייה הכי טעימה בשולחן

כאשר אנו בוחרים לאכול עלינו לפנות את הזמן. בוחרים את הסופגנייה הכי טעימה בשולחן ומנסים תוך אכילה לבחון: האם היא מספקת אותנו, האם טעימה כפי שציפינו או פחות, מה כל כך טעים לנו בסופגנייה – האם זה הבצק הרך? המילוי הנוזלי? האם זה השילוב בין הכל או שמא זו בכלל אבקת הסוכר שמצפה את הכל?

לסיכום, אפשרו לעצמיכם ליהנות מהחג ומהמאכל המסורתי, והרשו לעצמכם פשוט לאכול.

שיהיה בתאבון!